Hugo to komiksowa klasyka. Seria stworzona przez belgijskiego rysownika Bernarda Dumonta znanego pod pseudonimem Bédu. Opowieść ukazywała się równolegle w Belgii i Francji na łamach magazynu Tintin w latach 80. ubiegłego wieku. Co ciekawe, w Polsce seria ukazała się na początku lat 90., jednak tamto pokolenie młodzieży już dawno dorosło, więc komiks został nieco zapomniany. Na szczęście przypomniał go Egmont, który wydał całą pięciotomową serię w jednym, dużym albumie.
Na szczęście, bo Hugo to komiks zdecydowanie godny polecenia. Trubadur Hugo wędruje po krainie, która jest połączeniem świata baśni ze średniowieczną Francji. Towarzyszy mu jego serdeczny przyjaciel, niedźwiedź Biskoto, wróżka Śliweczka oraz Narcyz, który jest wcieleniem losu Hugona podarowanym mu przez czarodzieja Orlinga. Wcielenie losu Narcyz – to brzmi dość niejasno, ale chodzi o niewielką, sympatyczną latająca istotę, rodzaj dobrego duszka (mówiącego po włosku).
W komiksie Bédu natychmiast odnajdę się miłośnicy Asterixa i Obeliksa, Kajka i Kokosza a nawet twórczości Tadeusza Baranowskiego („Antresolka profesorka Nerwosolka” itp.) – to ten sam typ opowieści z wyrazistymi bohaterami przeżywającymi przygody podlane magią, absurdem i dużą dawką humoru, narysowane kolorową, dynamiczną, pobudzającą wyobraźnię kreską.
O ile Hugo to komiks klasyczny, o tyle seria Komiks, w którym bohaterem jesteś ty to komiksy – można powiedzieć – „interaktywne”, chociaż właściwym terminem jest „komiks paragrafowy”. To połączenie historii obrazkowej z grą, w której czytelnik musi sam podjąć decyzje, jaki fragment opowieści chce akurat śledzić aby rozwiązać różne zagadki. W zależności od jego decyzji fabuła poprowadzi go do różnych zakończeń.
W komiksie Rycerze. Dziennik bohatera czytelnik wybiera jedną z trzech nastolatków, którzy postanowili porzucić swoją wioskę i zostać rycerzami. Jednak szkoła rycerzy to wymagające miejsce, aby ją ukończyć, trzeba pomyślnie przejść szereg prób w czasie niebezpiecznej wyprawy.
W Czterech śledztwach Sherlocka Holmesa mamy do wyboru postać słynnego detektywa lub jego pomocnika, doktora Watsona. I zgodnie z tytułem książki naszym zadaniem jest rozwiązanie kryminalnych zagadek w XIX-wiecznym Londynie.
W Wilkołaku jesteśmy Eorasem, uczniem mistrza Teocreda. Naszym zadaniem jest odnalezienie zaginionego mistrza, a czym pomoże nam nasz wilczy zmysł – wszak jesteśmy prawdziwym wilkołakiem.
Natomiast Łzy bogini Nuwy dzieją się w średniowiecznej Azji. Trzej złoczyńcy kradną boskie pędy ze świątyni, przez co pozbawione ochrony miasto narażone jest na niebezpieczeństwa. Ty, łowczyni nagród, obiecujesz odnaleźć skradzione relikwie.
Scenariusz i Ilustracje: Bédu (Bernard Dumont)
Tłumaczenie: Agnieszka Labisko
Wydawnictwo Egmont
Komiks, w którym bohaterem jesteś ty
Wydawnictwo Foxgames
Rycerze. Dziennik Bohatera
Autorzy: Shuky, Waltch, Novy
Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa
Autor: CED
Autorzy: Manuro, Ben Jurdic
Autor: Moon
Poleca Wojciech Musiał – Współzałożyciel Juniorowa. Z wykształcenia nauczyciel języka angielskiego, ale niepraktykujący. Dziennikarz radiowy, obecnie pracuje w Radiu Kraków, wcześniej w RMF Classic i w Złotych Przebojach. Ojciec Stasia i Zosi, mąż Anetki. Lubi jazz, jogę i święty spokój. Nie lubi braku poczucia humoru, hałasu i zapachu, który powstaje z połączenia wystygłej herbaty z ogryzkiem od jabłka.
Twój komentarz może być pierwszy