Fliper to prosta, szybka i emocjonująca gra dla całej rodziny. Zadanie jest proste: trzeba bystrym wzrokiem spojrzeć na elementy na odkrytej karcie i powiązać je z obrazkiem na kolejnej. Liczy się refleks i umiejętność szybkiego liczenia owoców.
Gra mieści się w niewielkim, metalowym pudełku o trójkątnym kształcie. W środku: kilkadziesiąt kart z obrazkami, dziesięć dodatkowych żetonów oraz instrukcja. Pudełko jest solidne i z pewnością wytrzyma wiele (np. wakacyjnych podróży), a karty, choć cienkie, są polakierowane, więc jeśli tylko graczy nie poniosą emocje i nie zgniotą ich w ręku, powinny wytrzymać wiele rozgrywek.
A emocji nie brakuje.
W podstawowym wariancie gry (są jeszcze dwa dodatkowe, o czym za moment) kładziemy plik kart na środku stołu – rewersem do góry. Na rewersie znajduje się pojedynczy symbol owocu lub cyfra. Pierwszy gracz odwraca pierwszą kartę. Jeśli na kolejnej, na górze stosu znajduje się owoc, gracze muszą podać liczbę takich owoców na odwróconej przed momentem, karcie. Kto pierwszy – zabiera kartę i zdobywa punkt. Jeśli natomiast odsłoniła się cyfra, należy jak najszybciej podać, których owoców na odsłoniętej karcie jest tyle, ile wskazuje cyfra. Jeśli ktoś się pomyli – traci kolejkę.
Dwa dodatkowe warianty gry wymagają żetonów: pięciu z cyframi i pięciu z owocami. W obu zasady są podobne. W pierwszym gracze zabierają ze stołu żeton odpowiadający wspólnemu elementowi (czyli zamiast krzyknąć, należy chwycić odpowiedni żeton, kto pierwszy ten lepszy). Można zabierać żetony innym graczom, a wygrywa ten, kto pierwszy zgromadzi cztery żetony.
W drugim wariancie żetony ustawiamy w szeregu w losowej kolejności. Tutaj rewersy odkrytych kart nie mają znaczenia, a odsłaniane awersy porównuje się z pierwszym żetonem z lewej strony. Kto pierwszy spostrzegł powiązanie – zabiera żeton. Wygrywa ten, kto zgromadzi najwięcej żetonów.
Gra toczy się w błyskawicznym tempie: okrzyki „banan”, „malina”, „cztery”, czy „jeden” słychać co kilka sekund. Uwaga napięta jest jak cięciwa w łuku, emocje wybuchają, gdy któryś z graczy ubiegnie nas o ułamek sekundy. Jedna rozgrywka trwa kilka minut, a po jej zakończeniu od razu mamy ochotę na rewanż. Ważne – gra wyrównuje szansę młodszych dzieci w konfrontacji ze starszymi, więc młodsze nie będą się frustrować, że nie są w stanie dorównać starszym. A bystre oko siedmiolatki jest w stanie pokonać nawet dorosłych, o czym rodzina Musiałów przekonała się osobiście.
Autor: Wojciech Musiał
p.s.
Jeśli ktoś lubi Dobble, błyskawicznie zrozumie, o co chodzi we Fliperze. Obie gry są do siebie podobne i tylko kwestią gustu jest, czy wolimy okrągłe Doble, czy trójkątnego Flipera.
c
Flipper
autorzy: Gruhl Ken, Weir Quentin
ilustracje: Charlotte Bey
kategoria wiekowa 6+
Wydawca: FoxGames – Grupa Wydawnicza Foksal
c
c
c
Gdzie kupić – sprawdź na Ceneo:
Twój komentarz może być pierwszy