Karty Grabowskiego zostały wymyślone jako pomoc w nauce matematyki i logicznego myślenia poprzez zabawę. W czasie warsztatów nauczyciele poznają najbardziej efektowne sposoby wykorzystania kart w czasie lekcji, na zajęciach dodatkowych oraz na świetlicy. Warsztaty można zorganizować we własnej szkole.

Karty Grabowskiego to świetna pomoc w nauce dodawania, odejmowania, tabliczki mnożenia czy logicznego i strategicznego myślenia. Dlaczego? Bo uczą poprzez zabawę. Dzieci siadają do nich jak do każdej innej gry i po prostu świetnie się bawią, a tabliczka mnożenia i inne działania „wchodzą same”. I juniorzy ani się spostrzegą, jak będą dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić w pamięci bez żadnego wysiłku. Jak to wygląda w praktyce, opisaliśmy niedawno TUTAJ.

Karty Grabowskiego dostępne są w trzech wariantach: „Dodawanie i odejmowanie”, „Tabliczka mnożenia” oraz „Gry logiczne”. Każdej talii towarzyszy sporych rozmiarów książka z instrukcjami. A gier jest kilkadziesiąt – dopasowanych do wieku i poziomu kompetencji graczy oraz do konkretnych zagadnień matematycznych. Oczywiście można, a nawet trzeba przestudiować je samemu, ale udział w warsztatach znacznie przyspiesza proces poznawania możliwości kart. A te są niemałe.

Biorąc udział w warsztatach mogłam wcielić się w rolę dziecka, które uczestniczy w tego typu zabawach. Udzieliły mi się też emocje: chęć wygrania, element rywalizacji, działania na czas i jest to forma, która mi bardzo odpowiada. Karolina Mikuła – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej

Jak wyglądają warsztaty?

W czasie kilkugodzinnej sesji uczestnicy, czyli nauczyciele, wcielają się w rolę uczniów i po prostu grają, rywalizują i bawią się tak, jak dzieci, a jednocześnie poznają metody pracy z kartami. Zabawa moderowana jest przez certyfikowanych trenerów Kart Grabowskiego, którzy czuwają, by uczestnicy warsztatów poznali wszystkie aspekty użycia kart. Ich zadaniem jest również przedstawić część teoretyczną metodyki pracy z kartami.

Udział w warsztatach pozwala na szybkie opanowanie metod pracy z kartami i już następnego dnia można je zastosować w pracy na lekcji. Ale ich wartość nie ogranicza się tylko do tej wiedzy. Warsztaty znakomicie integrują grono nauczycielskie. Wspólna zabawa i rywalizacja to świetna metoda zacieśniania więzi pomiędzy uczestnikami, którymi są przecież koledzy i koleżanki z pokoju nauczycielskiego.

Warsztaty bardzo sprzyjają integracji. Do zespołu dołączyłam niedawno i mogłam lepiej poznać nauczycieli, z którymi do tej pory mijałam się w pokoju nauczycielskim, a relacje były na etapie „dzień dobry” i nie było okazji do porozmawiania. Dzięki warsztatom te relacje lepiej się ułożyły. Marta Krzewińska – nauczycielka pracująca w świetlicy

Jeszcze jedną wartością jest satysfakcja z wyników osiąganych przez dzieci. Po zastosowaniu kart ich kompetencje matematyczne szybko rosną. Dzieci liczą sprawniej, przez co niechęć do matematyki wyraźnie się zmniejszam a nauczycielom pracuje się po prostu łatwiej.

Jak zorganizować warsztaty?

To bardzo proste. Wystarczy zebrać grono chętnych nauczycieli z własnej szkoły i wypełnić formularz dostępny na stronie kartygrabowskiego.pl/warsztaty. Wkrótce organizator zgłosi się celem omówienia szczegółów. Potrzebna będzie jedynie sala, w której odbędą się zajęcia. Wszystkie materiały i pomoce zapewni organizator.

Artykuł powstał we współpracy z:

 

 

Foto: Karty Grabowskiego

Karty Grabowskiego – warsztaty dla nauczycieli
5 (100%) 2 głosów