Przedsiębiorczość to jedna z tak zwanych kompetencji przyszłości. Chcemy nauczyć dzieci tego, co pomoże im odnaleźć się i z sukcesem działać w świecie zawodowym, w warunkach gospodarki rynkowej. W szkołach wprowadzane są zajęcia z przedsiębiorczości, podczas których uczniowie poznają w klasie takie zagadnienia jak budżet, reklama, zarządzanie, negocjacje. Ale można też uczyć inaczej – efektywnie i ciekawie, praktycznie i… zresztą sami zobaczcie.

Ubisoft – producent gier komputerowych – zaangażował najmłodszych graczy w opracowanie części planów promocji swojej najnowszej gry „Starlink – Battle for Atlas”. Kilkuetapowa praca łącząca naukę, grę i podstawy marketingu przyniosła nie tylko efekty w postaci marketingowej akcji, ale była również doskonałą zabawą i okazją do poznania innej strony tworzenia gier. No i lekcją przedsiębiorczości, która na długo zostanie w pamięci uczestników. Młodzież pracowała w warunkach prawdziwej akcji marketingowej, projekt nie był symulacją, ani czystą teorią, lecz rzeczywistym rynkowym wyzwaniem. Jednocześnie dotyczył czegoś, co młodych interesuje i “kręci” – najnowszej gry komputerowej.

Przygoda z Uubisoft i Starlink zaczęła się we wrześniu, kiedy 30-osobowa grupa 8-12-latków spotkała się na specjalnie przygotowanych warsztatach „Ale Kosmos”. Właśnie Kosmos, miejsce w którym rozgrywa się akcja gry „Starlink – Battle for Atlas”, był tematem przewodnim spotkania. Zainaugurował je Karol Wójcicki, popularyzator astronomii i twórca bloga „Z głową w gwiazdach”, wykładem, który w przystępny i prosty sposób wprowadził uczestników w koncept międzygalaktycznych podróży. Po części wykładowej, młodzi ludzie przystąpili do pracy kreatywnej, gdzie pod okiem animatorów tworzyli śmiałe koncepcje, które w kreatywny sposób miały promować grę. W czasie warsztatów stworzyli całą paletę koncepcji, które stały się kanwą do dalszych prac nad akcją marketingową.

„Dzieci są najbardziej kreatywnymi osobami za Ziemi. Myślą nieszablonowo, dlatego zapytaliśmy ich wprost, jak chciałyby, żeby wyglądałą promocja gry stworzonej dla nich. Po warsztacie, dokonaliśmy syntezy wskazywanych kierunków i działań. Zdecydowanie najwięcej pomysłów dotyczyło współpracy z youtuberem, a dokładnie zorganizowania „domówki” z jednym z ich idoli z Youtube.” – opowiada Anna Kubica, Brand Manager Ubisoft w Polsce.

Domówka blisko gwiazd

Pomysł zmaterializował się 16 października 2018 roku na ostatnim piętrze jednego z warszawskich wieżowców – blisko gwiazd, jak przystało na grę o kosmosie. Ubisoft zorganizował Domówkę, na której gościem specjalnym był Blowek – jeden z najpopularniejszych młodych gamerów na polskim Youtubie.

Event, zgodnie ze wskazaniami z warsztatów miał być okazją do przetestowania najnowszej gry Ubisoft, skorzystania z wiedzy zawodowego gracza oraz zagrania u boku, a może nawet przeciwko, swojemu idolowi. Ponadto, była to niezwykła okazja do świetnej zabawy i możliwość obycia międzygalaktycznej podróży, jako pilot własnego statku kosmicznego w świecie „Starlink – Battle for Atlas”.

Cały projekt nie tylko był świetną zabawą dla grupy młodych graczy. Warsztaty wiele ich nauczyły, a fakt, że wymyślony przez nich projekt akcji marketingowej został naprawdę zrealizowany przez Ubisoft, nadaje zupełnie innego wymiaru i sensu nauce przedsiębiorczości i podejmowaniu wyzwań projektowych.

Starlink – Battle for Atlas” to gra akcji, która toczy się w odległej przyszłości, w systemie planetarnym zaatakowanym przez Zapomniany Legion – armię maszyn dowodzonych przez Graxa. System staje na skraju zagłady, tylko od nas zależy, czy Atlas ocaleje. Premiera gry miała miejsce jesienią tego roku.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Ubisoft