10 najpopularniejszych tekstów Juniorowa 2016 roku

Zajrzeliśmy w statystyki Juniorowa i sprawdziliśmy, które z artykułów przyciągnęły największą uwagę w 2016 roku. Co nam mówi taki ranking? Wskazuje tematy, jakie są dla Was ważne i te, które są niezmiennie aktualne. Zauważyliśmy, że waszą uwagę przykuwały teksty nowe, ale też te, które publikowaliśmy wcześniej. Dziś je przypominamy – zachęcamy do ponownej lektury i refleksji i podsuwamy je tym z Was, którym być może umknęły. A teraz do rzeczy – oto 10 artykułów Juniorowa, które w 2016 roku najczęściej czytaliście:

Co masz zadane? – kiedy życie rodzinne kręci się wokół zadań domowych

Badania pokazują, że odrabianie zadań domowych nie ma istotnego pozytywnego wpływu na osiągnięcia w nauce. Coraz więcej nauczycieli otwarcie mówi: obowiązkowe zadania domowe są bez sensu. Rodzice apelują – pozwólmy dzieciom odpocząć, dajmy im czas na zabawę i pasje. A jednak zadania domowe wciąż stanowią stały element życia dzieci oraz całych rodzin. I jeśli nawet – jak argumentują ich zwolennicy – uczą dzieci samodzielności i systematyczności (których zresztą dzieci uczą się w wielu innych sytuacjach), to koszt tej nauki jest bardzo wysoki.

20 aktywności ważniejszych niż odrabianie lekcji

Nie tylko same zadania domowe są szkodliwe dla młodszych dzieci, ale także fakt, że zastępują one inne aktywności istotne dla ich rozwoju – zabierają czas, który powinny wypełnić działania, dzięki którym dzieci wyrosną na zdrowych i szczęśliwych dorosłych.

c

Kompetencje przyszłości – czego powinny nauczyć się dzieci zanim dorosną

Jakie umiejętności będą dla naszych dzieci najważniejsze, gdy dorosną? Poprawne pisanie, matematyka, znajomość rozmnażania okrytonasiennych, wiedza geograficzna… Praca w zespole, krytyczne myślenie, samodzielność… Jest tak wiele kompetencji, które dzieci – jak sądzimy – mogą lub powinny zdobyć, gdy jeszcze są dziećmi. Które z nich są najważniejsze, na których powinniśmy skupić się w edukacji i wychowaniu dzieci i czego potrzebują młodzi ludzie, by je rozwijać?

7 mitów o tym, jak dzieci uczą się języków obcych

Dziecięca nauka języka ma swoją specyfikę. Dzieci nie uczą się tak, jak dorośli, więc oczekiwanie efektów takich, jakich wymagalibyśmy od siebie jest błędem. Oto 7 mitów, którym najczęściej ulegamy i na których budujemy swoje oczekiwania wobec dziecka uczącego się angielskiego, hiszpańskiego czy francuskiego.

c

Test to tylko test – niezwykły list nauczycielki do uczniów

Uczniowie jednej ze szkół otrzymali w przeddzień testu niezwykły list od swojej nauczycielki. Jedna z mam była tak poruszona listem, że opublikowała go na swoim profilu Instagram, przyznając, że list wzruszył do łez zarówno jej syna, jak i ją samą. A potem list obiegł świat.

c

Moje dziecko nie umie się skupić

Dlaczego inteligentne dziecko, mające głowę pełną imponującej wiedzy, elokwentne i ciekawe świata nie potrafi skupić się na prostym szkolnym zadaniu?! Dlaczego błądzi gdzieś myślami, kiedy trzeba sprawnie się ubrać? Dlaczego wciąż o czymś zapomina, z czymś się guzdrze?

c

100 najlepszych książek dla dzieci – brytyjski ranking wszech czasów

The Sunday Times opublikował listę stu najlepszych książek dla dzieci. Opracowała ją Nicolette Jones – angielska pisarka, krytyczka, dziennikarka radiowa, specjalistka w dziedzinie literatury oraz sztuki. Oczywiście brytyjski gust może się nieco różnić od polskiego oraz od każdego indywidualnego, jednak warto poznać ten ranking dla inspiracji. Lista powstała na podstawie 20 lat analizowania czytelnictwa młodych wielbicieli literatury.

Grzeczne dziewczynki nie radzą sobie z trudnościami

Dziewczynki są zwykle grzeczniejsze od chłopców. Bardziej zdyscyplinowane, przestrzegające zasad, podążające za oczekiwaniami dorosłych. Za bardzo się nie brudzą, ładnie piszą i rysują równiutkie szlaczki. Odrabiają zadania domowe, chętniej niż chłopcy pomagają w domowych pracach. Są takie, bo tego od nich oczekujemy. Wychowujemy je do bycia idealnymi. Takie wychowanie ma jednak katastrofalne skutki uboczne.

7 pomysłów na upominki dla uczniów na zakończenie roku szkolnego

Książka z dedykacją, najlepiej lektura, słownik, albo jakaś ilustrowana encyklopedia. Tak wygląda standard upominków, jakie na koniec roku dostają uczniowie. To upominki „z misją”. A może by tak coś, co sprawi dzieciom frajdę? Oto kilka podpowiedzi upominków, które ucieszą dzieci.

c

Dzieci mówią, dlaczego trudno im skupić się na lekcjach

Dlaczego uczniowie się rozpraszają? Co jest przyczyną, że wiercą się w ławkach, przeszkadzają innym, albo gapią się bezmyślnie w przestrzeń? Ponieważ mam w zwyczaju pytać moich podopiecznych o różne rzeczy, zadałam im również pytanie o przyczynę ich braku koncentracji. Oto najciekawsze odpowiedzi.

c

10 najpopularniejszych tekstów Juniorowa 2016 roku
Możesz ocenić ten artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *